MOD - VILJA - GLÄDJE
Vi brinner för innebandy och vill gärna att även du ska upptäcka denna fantastiskt spännande och roliga sport som faktiskt är Sveriges näst största lagidrott! Innebandyn är både snabb och teknisk och växer fort runtom i världen. Den är dessutom extremt rolig att titta på!

Visste du förresten att en innebandyboll har 26 hål och är lite ”dimplad” för att röra sig snabbare i luften?

Degerfors IBK startade redan 1993 så vi har hunnit bli 27 år vid det här laget. Varje vecka tränar ca 170 barn, ungdomar och seniorer i våra 10 olika lag.

Vi är 21 ledare i föreningen och styrelsen består av sju ordinarie ledamöter och två suppleanter. Vi har ungefär lika många flickor som pojkar, kvinnor som män, både när det gäller spelare, ledare och styrelse.
Våra damer spelar denna säsong i division 2 och i division 3. Våra herrar spelar i division 4.

Vår verksamhetsidé och vision är att Degerfors Innebandyklubb ska finnas till för alla. Vår förening ska genomsyras av glädje till innebandyn och glädjen till varandra. Vi ska ständigt sträva efter utveckling och förbättring!  Vi ska vara kommande generationers självklara förenings val. Vi ska vara den roligaste föreningen, ha de mest engagerande ledarna och verka i den bästa miljön.

Våra tre ledord är: MOD – VILJA - GLÄDJE!

Vi ska finnas till för barn, ungdomar, vuxna, motionärer och arbeta för en jämn könsfördelning för såväl utövare, ledare som för styrelsen

Tränings- samt medlemsavgifter
Vår vision är att utvecklas som förening men också att du som enskild spelare ska få möjlighet att utvecklas i din takt. För att kunna bedriva en bra verksamhet behöver vi ta ut en medlemsavgift samt träningsavgift. Denna ska täcka bl. a hallhyror, spelarlicenser, domarkostnader mm. Av årsavgiften betalar vi en licensavgift till vårt förbund. Licensavgiften innebär att du som spelare är försäkrad när du tränar, spelar match eller reser till och från match eller träning.

150 kronor - Stödmedlem
150 kronor - Medlem
300 kronor - Knattebandy
500 kronor - F1011 och P1011
800 kronor - P070809
800 kronor - F0607
1500 kronor - Senior Lag

Våra medlemmar är också med och arbetar ideellt för att dra in pengar till föreningen!! Bland annat så städar vi utmed Älven i projektet "Älvstädar-SM", säljer bingolotter och är aktiva på olika arrangemang.

Plusgiro 866 009-4
Organisationsnummer: 876400-5768
Föreningsnummer: 29386-58
Bättre skydd för dina personuppgifter med ny dataskyddslag

Den 25 maj 2018 börjar den nya dataskyddslagen GDPR att gälla inom EU. Den ersätter den svenska personuppgiftslagen (PuL).

Det innebär förändringar för oss i Degerfors Innebandyklubb eftersom vi behandlar dina personuppgifter. Du som medlem hos oss får stärkta rättigheter när det gäller personlig integritet. En personuppgift är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till en enskild person. En vanlig behandling av personuppgift är till exempel: insamling, registrering, lagring, organisering och bearbetning.

Vilken information sparar vi om dig?

När du blir medlem hos oss så sparar vi de uppgifter som är relevanta för att vi ska kunna uppfylla köpeavtalet. Det är bland annat personnummer och dina eller ditt barns kontaktuppgifter. Vi registrerar inga uppgifter om dig som vi inte har användning för.

Dina uppgifter finns bland annat i vårt administrativa system och i förbundets system som hanterar din licens. Dina uppgifter som sparas i vårt administrativa system finns kvar två säsonger efter att du avslutat ditt medlemskap.

Vilka rättigheter får du med den nya lagen?

Den nya lagen ger dig ett antal rättigheter till behandlingen av dina personuppgifter. Du har möjlighet att påverka din information och vad som sparas. Du har också rätt att begära tillgång till de personuppgifter som vi hanterar (så kallat registerutdrag). Du kan mejla eller ringa oss så kommer vi informera vilka uppgifter vi har lagrat om dig.

Vi skyddar dina personuppgifter

Vi ser till att dina personuppgifter är skyddade hos oss och att behandlingen följer de nya dataskyddsreglerna, våra interna riktlinjer och rutiner. Vi säljer aldrig dina personuppgifter till andra företag/organisationer. De leverantörer som vi samarbetar med kan vi i vissa fall dela dina personuppgifter med. Då är de personuppgiftsbiträden för oss. De behandlar information för vår räkning och enligt våra instruktioner.

Huvudsponsor
Se matcherna live